my friends are my skin , my enemies are the viruses,my problem are the diseases :) █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║ Riena Official Blog

#Jejak Sahabat 1

Hai assalamualaikum semua. *lambai lambai* walawehh dah lame tak berblogging rasa janggal pulak. fiuhh *berpeluh :p Okehh okehh, pagi pagi dah kena bangun sebab nak masak spagetti untuk kawan baik aku yang sorang tuh. katenye kempunan nak makan spagetti sejak dulu lagi.so masak lah untuk dia. rasa? hm takdek lah sedap mane pun. sedap lagi kat kedai. haha tapi dia nak aku masak. haishh ~ saiko namanyee haha tapi aku mintak jugak iaitu sambal tempe. salah satu lauk favourite aku. pehh seriuss sedap dia buat. hanya dia, kak ieka dan mak aku je aku suka makan. yang lain rasa acam hampehh. haha pagi2 call dia but tbe2 dia kata macam tak boleh keluar. pehh time tuh sedih giler aku rasa.yelah benda dah lama tunggu kan. hmm so aku tak kesah. nak dijadikan cerita, aku bukak facebook terbaca tentang ayah athirah baru je meninggal. ape lagi terus aku call ummu.rancang punye rancang, dia pun datang rumah aku ambik aku and go to kubur untuk ziarah athirah. pakai baju kurung tu.naik moto tu. dah biasa lah pagi2 gi kelas naik moto so takdek hal lah :D lepas balik dari kubur tu entah tak tau hala tuju kiteorang so kami pun decide nak pergi ECM beli pen untuk adik ummu.and aku pulak nak beli berus gigi. jauh giler beli. haha then dah jalan selama setengah jam maybe decide nak balik. tapi tibe2 hujan lebat giler. hujan tak  hujan kena redah jugak sebab ummu nak kerja lagi setengah jam. mula mula decide nak hantar aku balik rumah tapi aku cakap kat ummu tak payah hantar terus pergi rumah dia dan keringkan baju kejap dan pergi tempat kerja dia sama sama. no hal lah ! hehe :p

Masa kat tempat kerja pulak, first first sampai memang agak janggal disitu. malu giler. ummu kerja kat cc je tapi mula mula biasa lah janggal sikit. tapi lama lama saikooo laa jadinye haha :D ummu tak habis habis kate lapar lapar lapar.kesian giler kat dia aku pun pergi lah beli makanan kat dia. makan sama sama. kuat betul dia makan. dua roti sekali gus. perghhh ~ sepanjang kat sana just duduk je. tengok ummu buat kerja. kalau nak di photostatkan dia buat lah. tapi bile dah petang petang sikit malu aku dah takdek dah. aku pulak yang tolong dia buat kerja. tolong stapler bagai lah. then sempat lagi belajar macam mane nak photostat i/c.haha seronok gilerr ! walaupun ade certain yang aku bosan tuh tapi aku seronok sebab kerja ade member sekali. takdek lah bosan sangat. dan yang paling penting sekali sambal tempe ummu sedap ohhh ~ satu hari aku habis kan sorang. hahah cuma sedikit pedas but boleh lahhh. ehh aku suka aku suka :D

btw, ummu syafi thakx for today and for the ride. im appreciate it :D
malam penat giler ! tidooo awal :D kbai salam :DD
*no pichos with her. hmm maybe later.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...