my friends are my skin , my enemies are the viruses,my problem are the diseases :) █║▌│█│║▌║││█║▌│║▌║ Riena Official Blog

Kuala Terengganu :D

Hai Asaalamualaikum, haa kat sini rasa nak bace bace lah. kali ni terpaksa panjang sikit bukan sikit lah panjang laa jugak :D selama ni rancang punya rancang dan akhirnye berjaya jugak kami sampai ke terengganu secara ramai ramai. bukan selalu kan orang kate. in English we call 'vacation'. haha selama 5 hari di terenganu dan inilah aktiviti kami :

Hari pertama : For sure lah bertolak ke terengganu kan. ade yang dari KL ade yang dari kuantan. yang setia menanti kami dari terengganu ialah kiera :D hmm lama jugak nak ke terengganu ni. eh bukan terengganu sangat lah tapi Besut dekat dekat dengan Kelantan so agak jauh lah jugak lebih kurang 6 jam kalau dari kuantan dan 10 jam kalau dari KL. kesian yang dari KL tu mesti musntah muntah bagai kan. yang 6 jam pun dah sakit bagai. hahatakpe pengalaman orang kate kannnn ~ sesudahnye kami berempat (rina,husna,ecah,tiara) sampai ke Besut perut kami lapar ~ Yang menjadi tukang masak kami sepenuh masa ialah mak kiera. Pehh sedap dohh mak dia masak macam anak dia jugak. -_____- ahaha Mak dia masak sotong sumbattttt, pehhh sedap giler. kalau ummu ade confirm meleleh air liur dia. haha malam pulak makan nasi dan lauk :D kteorang jugak buat sambal tempe yang orang tu bagi sebagai lauk malam kami. terima kasih bestie atas jasa mu. cewahhh ~ bluekk :p

Hari kedua : pagi pagi  packing barang dan bertolak ke jeti pulau perhentian. Sementara tunggu member kiteorang, Yuni sampai dengan bot botttt nye kiteorang jalan jalan dulu. mata habis rambang pandang cenderahati kat sane, haishh ~ tibanya Yuni member kiteorang, baru lah kiteorang naik bot. eh bot eh orang panggil? aku rasa mula mula aku ade sebut kapal then kawan aku gelak beria. ciss ! okeh bot! -___- rasa macam dah lama tak naik bot so agak excited sikit di situ :p mak kiera siap pesan bace doa banyak banyak. oke ummi :D disebabkan terlalu banyak enjut dalam bot tu sampaikan tiara terpaksa malas solat. haha dah masuk chalet rehat dan solat kejap ape semua. Yuni suruh pergi rumah dia makan. Oke bab bab makanan memang laju giler kiteorang. Pehhh sotong lagi. sotong masak ape entah tapi sedap sebab ade telur sotong. pehhh ~ :D ade ikan, ade telur, ade sayur haa lengkap semua lah. Terima kasih mak Yuni masak sedap sedap :D Lepas dah makan, baru lah pergi round round pulau. oke short story, seronok dapat tengok ikan and berenang. tu je. haha :D malam pulak ade bbq. walaupun tak cukup makan malam tu tapi kenyang kami. haha but, malam tu jugak lah dapat result sem 4. haishh spoiled je nak bercuti. haha tapi alhamdulillah :D

Hari ketiga : Pagi2 dah kena bangun, haishh mengantok ~ pergi jungle tracking sampai nak cabut kepala lutut tapi seronok jugak. fiuhhh ~ tengah hari dah balik ke jeti. sehari je pergi. haha lama2 kat sana nanti habis lah duit. haha serius seronok g pulau perhentian. lepas ni nak pergi lagi lah. tak puas ! hmm okeh, sesudahnye kami sampai ke jeti. ape lagi masing masing dah gila shopping. so ade yang beli keychain, t-shirt, seluar, cermin mata dan etc. sampai rumah kiera masing masing dah terbaring kepenatan. ade yang basuh bagai. aku? for sure lah tido. tido tu penting tahu. haha kan? petang tuh pulak pergi mandi air terjun. air terjun ape name pun tahu. okeh seronok jugak sebab for the first time dapat makan dalam air. haa tak tau kan macam mane. haha besttt~ malam duduk rumah jee tengok tv and makan malam mak kiera masak :D

Hari keempat : Haishh kena bangun pagi lagi. destinasi kami seterusnye ke Kuala Terengganu nak cari keropok best best kaw punye and pergi pasar payang jalan jalan. keropok Terengganu memang best. hmm banyak jugak aku beli keropok kering. hmm lebih kurang 10 maybe. haha nak bagi bagi orang :D dari pagi sampai lah ke malam berjalan. serius penat. makan malam pun keropok. balik pun muka macam keropok. haha tido awal semua sebab penat nak mampuihh ~

Hari Terakhir : Again, bangun awal2 pagi lagi. haishh ~ kali ni pagi2 pergi mandi kat La Hot Spring. tak best punnn ! sebab tak dapat mandi air panas tuuuu T.T dapat mandi air sejuk jee. ciss ! tak best tak best tapi lame jugak kat sana. haha balik tengah hari lepas tuh beli keropok lagi. haha for sure aku beli jugak. murah okeee nanti menyesal. haaa ~ balik rehat. aku tido lame giler. penat kotttt ~ haishh. malam dah balik KL. Alhamdulillah sampai dengan selamat pada 5 pagi. oke first time sampai pagi pagi buta macam ni. mamai punye pasal sampai beg sendiri tertinggal dalam bas. haishh. oke tapi dah dapat semula okehhhh ~

Inilah cerita nyeeeeee ~ The end! Penat tahu tak. senyum ah sikit bile bace tu. haishh~